Ayodhya Kasturba Gandhi Balika Teacher Recruitment 2021, Apply Now

Ayodhya Kasturba Gandhi Balika Teacher Recruitment 2021 Basic Shiksha Adhikari Ayodhya Teaching Vacancy 2021-22 KGBV Ayodhya Samvida (Part Time Teaching ) Recruitment 2022 Sarva Shiksha Abhiyan. कुल मिलाकर 10 कस्तूरबा गांधी बालिका विद्यालय में रिक्त पदों के सापेक्ष चयन हेतु निर्धारित पूर्णकालिक, अंशकालिक शिक्षिका, लेखकार, सहायक कुक, चपरासी, chowkidar के रिक्त पदों हेतु आवेदन पत्र आमंत्रित किए जातें है। 

Ayodhya Kasturba Gandhi Balika Teacher Cut off marks: Total date is confirmed for you to attend counselling of KGBV Ayodhya 16 December and 17 December 2021.




KGBV Ayodhya Recruitment 2021: Amar Ujala and Dainik Jagran, Hindustan में कस्तूरबा गांधी आवासीय बालिका विद्यालय में रिक्त पदों के सापेक्ष Staff Selection हेतु education session 2021-22 के लिए संविदा आधारित पदों पर विज्ञप्ति प्रकाशित करायी गयी थी। उक्त विज्ञप्ति हेतु जिन अभ्यर्थियों द्वारा आवेदन किया गया था उन्हें आवेदन करने की कोई आवश्यकता नही है। 


Name Of the Posts:

1. Accountant: 1 posts. 

2. Maths: 7 posts. 

3. Science: 6 posts. 

4. Social Studies: 2 posts. 

5. Hindi: 1 posts. 

6. Scout Guide & Physical Teacher: 2 posts. 


7. Computer Teacher: 6 posts. 

8.Arts, Crafts, Music, Home Science: 4 posts. 

9.Chaprasi: 2 posts. 

10.Cook: 2 posts. 

11.Chowkidar: 1 posts. 


Name of The Department: Basic Education Department, Ayodhya 

Age Limit: Minimum 25 years to 45 years age relaxation as per govt rules and regulation SC ST OBC PWD. 


Educational Qualification: Teacher Eligibility Test & B.ED. 

How to Apply: अप्पोर्न आवेदन पत्र एवं साधारण डाक अथवा दासित के मध्याम से प्राप्त आवेदन पत्रों पर कोई विचार नहीं किया जाएगा। 

Document Required: Duly filled application with two postal forma above 25-25 postal tickets. Registered Posts or speed posts. 

Selected Process: Interview. 

Type of posts: Full Time Teacher/Part-time Teacher. 

Important Dates

Opening Date of Application Form: 28 July 2021. 

Last date To Send Your Documents: 5 August 2021. 

Interview Call Letter: Son updated.

Comments